Product was successfully added to your shopping cart.

Shobrs handelsvilkå

Disse vilkårene gjelder for all handel på www.shobr.com (”Nettsted”), og regulerer alle forhold mellom deg og oss.

Når du kjøper varer på Nettstedet, godtar du å være bundet av disse vilkårene. Det er viktig at du skriver inn vilkårene og forstår alle detaljer, da de inneholder vilkårene som gjelder for deg som forbruker.

Når du kjøper varer på Nettstedet, godtar du å være bundet av disse vilkårene. Det er viktig at du skriver inn vilkårene og forstår alle detaljer, da de inneholder vilkårene som gjelder for deg som forbruker. Hvis du har spørsmål om vilkårene, vennligst kontakt oss på mail:shobrservice@shobr.com. 

1. Om oss

Shobr ("vi", "vår" eller "oss") er et selskap registrert i Tyskland under navnet ShopAll24 Germany Gmbh.

Juridisk adresse:
Apenrader Str. 41-45, 24939 Flensburg, Tyskland
Handelsregister: HRB 179370 B
Støttenummer: 30/532/50597
Daglig leder: Lars Munch Johansen

2. Inngåelse av kjøpsavtale

Så snart du mottar en bestillingsbekreftelse fra oss via e-post, er det inngått en kjøpsavtale. Inntil du mottar bestillingsbekreftelsen, kan vi for eksempel kansellere bestillingen helt eller delvis som et resultat av utsolgte varer. Hvis vi må avbestille bestillingen, vil vi selvfølgelig informere deg via e-post eller telefon.

Sjekk bestillingsbekreftelsen
Kontroller at all informasjon i bestillingsbekreftelsen er korrekt og at de samsvarer med bestillingen din. Hvis du oppdager feil i bestillingen, kan du ringe eller skrive til kundeservice så snart som mulig.

3. Betaling

På nettstedet kan du betale for kjøpene dine med følgende betalingskort: Visa, VISA / Dankort, MasterCard, Visa Electron og Eurocard.

Et beløp som tilsvarer verdien av bestillingen din, vil bli reservert i forbindelse med bestillingen din. Beløpet vil bli trukket fra kontoen din når bestillingen er pakket og klar for opphenting på vårt lager. Det kan aldri trekkes ut et større beløp enn du har godkjent på kjøpstidspunktet.

Når du handler med ett av følgende kort, vil du også bli trukket:

Visa og MasterCard Debit 1,25%
Visa og MasterCard Kreditt 1,45%
Visa og MasterCard Commercial 2,50%

4. Priser og gebyrer

Alle priser inkluderer tysk mva og andre tyske avgifter. Prisene oppdateres daglig.

Hver gang du legger til et element i handlekurven, blir totalbeløpet oppdatert.

For kjøp av varer fra Tyskland, hvor sendingen har en verdi på under 350 kroner er den avgiftsfri. Det betyr at du verken skal betale merverdiavgift (moms) eller toll på varen.

På grunn av toll reglene, vil det foreløpig ikke være mulig å kjøpe varer for mere enn 330.00 NOK per ordre. Frakten i EU (frakt til Norge) regnes med i 350 NOK reglen. (EU frakt: 19.90 NOK)

Frakt i Norge regnes ikke med i 350 NOK reglen

Du får derfor den beste totalprisen dersom dine kjøp er (330.00 NOK + 19.90 Frakt til Norge ) = 349,90 NOK. Det betyr at du verken skal betale merverdiavgift (moms) eller toll på varen.

Se ellers www.toll.no for mer informasjon.

Hvis det skulle oppstå importproblemer, eller hvis du har blitt belastet ekstra skatter og avgifter og avgifter for de innførte varene, angår ikke dette dette Shobr, og ansvaret for dette bæres utelukkende av deg som kunde.

5.Avhenting eller levering 

Shobr leverer ikke varene dine, så du kan velge:

a) Du kan hente varene hos oss eller hvis
b) Du vil få en transportør til å hente og levere varene til deg.

Vi foretar ikke transport eller betaling for transport, men vi henviser til vår nettside for forskjellige fraktselskaper som kan frakte varene for deg og enkelt sende din kurv til betaling av frakt hvis du ønsker det. I henhold til loven er det nødvendig at du betaler og bestiller forsendelsen av varene dine uavhengig av Shobr.

Vi viser ulike transportforslag under utsjekking og her velger din løsning. Når du har kjøpt og betalt varene dine, hvis du har valgt å bruke et fraktselskap, vil du automatisk bli tatt med til systemet og hvor du betaler for frakten.

Avhenting
Hvis du ønsker å hente varene dine, kan du hente disse dagen etter bestillingen.
Vær imidlertid oppmerksom på at ferskt brød, meieri og kjøtt / fisk / fjærfe kan hentes på spesielle dager:

  • Bestillinger med ferskt brød, meieri og kjøtt / fisk / fjærfe kan hentes tirsdag og torsdag. Bestillingen for henting på tirsdager må være mottatt senest søndag, og bestillinger for henting på torsdag må være mottatt tirsdag.
  • Bestillinger uten ferskt brød, meieri og kjøtt / fisk / fjærfe kan hentes mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag ​​kl. 13-15 allerede dagen etter at du har bestilt din bestilling.

Levering med transportør
Hvis du har bestilt levering med en transportør, kan leveringen gjøres i henhold til de ovennevnte prinsippene, bare at det må legges til 24 timer for transport.

Dermed er det:

  • Bestillinger med ferskt brød, meieri og kjøtt / fisk / fjærfe kan leveres onsdag og fredag. Bestillingen for levering på onsdag må være mottatt senest søndag, og ordre for levering på fredag ​​må være mottatt tirsdag.
  • Bestillinger uten ferskt brød, meieri og kjøtt / fisk / fjærfe kan leveres tirsdag, onsdag, torsdag fredag. Leveringsbekreftelsen må være mottatt senest dagen før klokka 08.00

Husk, det er ikke Shobr som leverer varene til deg bør du være oppmerksom på den enkelte leverandørens leveringsbetingelser. Hvis du vil ha mer informasjon om transporten eller noe annet som er relatert til transporten, ta kontakt med transportøren du har avtalt med.

Kontakt til transportfirma:
Shippii GmbH
Am Oxer 7
DE-24955 Harrislee
Tyskland

Tlf.: 7060 5660 (hverdager ml På 10.00 - 14.00)
E-mail: contact@shippii.com
Web: www.shippii.com 

Risikoen for varene er overført til deg så snart de blir hentet fra oss. Fra da av er vi ikke lenger ansvarlige for varene, herunder eventuelle skader eller ødeleggelser under transport.

6.Sikkerhet og kvittering 

Sikkerhet
For å beskytte kortinformasjonen din, blir du overført til en egen betalingsside ved betaling på hjemmesiden. Betalingsløsningen er levert av vår betalingsleverandør Altapay, som er sertifisert til å håndtere betalingen data, og sørger for at all informasjon er kryptert og overført via SSL til Altapay. Dette betyr at det er bare Altapay som kan lese din betalingsdata.

Kvittering
Når bestillingen er pakket og klar for henting, vil du motta en elektronisk bekreftelse. Du kan alltid se kvitteringen din på "Min konto" hvis du oppretter en brukerkonto hos oss.

7. Bestilling til andre

Du kan ikke bestille varer til videresalg og alle kjøp du gjør må være til personlig forbruk.

8. Pant

Drikkevarer det ikke er pant på må kun drikkes i privat sammenheng og du forplikter deg dessuten til ikke å konsumere disse drikkevarene i Tyskland.

9. Eksporterklæring

Når du kjøper varer på nettsiden godtar du disse vilkårene for denne eksporten:

"Jeg erklærer at jeg har permanent opphold i et skandinavisk land, og at innen 24 timer vil utføre varene til et skandinavisk land. Jeg forplikter meg til ikke å forbruke alkoholfrie drikkevarer i Tyskland. Jeg er også inneforstått med at de kjøpte varene kun må brukes i private sammenhenger. "

10. Reklamasjon

Våre produkter er nøye utvalgt og sorteres for å få best mulig produkter.

Skulle du mot formodning få et produkt som ikke lever opp til standarden, må du så snart som mulig og innen tre dager fra mottak, kontakte kundeservice via e-post eller telefon. Du kan velge om du vil ha pengene tilbake for det aktuelle vare, eller om pengene skal settes inn på din Shobr-konto. Shobr har rett til å kreve at varen sendes i retur.

Ovenstående gjelder selvsagt også hvis du oppdager at din bestilling ellers er mangelfull.

Ved kjøpet vil kjøpsloven gjelde. Reklamasjonsretten omfatter etter vårt valg retten til å få varen reparert eller erstattet, få prisavslag eller refusjon, hvis det er en begrunnet klage. Det er ikke en berettiget klage, dersom skaden på produktet er forårsaket av slitasje, misbruk eller annen atferd som har forårsaket skade på godset. Du må klage så snart som mulig på defekte produkter og opptil 2 måneder etter at du har oppdaget feilen eller skaden på produktet.

11. Angrefrist

Som forbruker har du 14 dagers angrefrist fra den dagen varene er blitt avhentet hos oss.

Du kan bare utøve din angrerett dersom varen er i hovedsak uendret. Dette gjelder ikke dersom varen er skadet eller endret på grunn av en handling som var nødvendig for å undersøke varene, eller på grunn av en omstendighet som ikke skyldes deg.

Vær oppmerksom på at det ikke er angrerett som mat som går til husstanden. Det samme gjelder en rekke andre varer som blomster, blader, aviser og visse typer forseglete varer hvis forseglingen er brutt. Dette betyr at du kan miste angreretten hvis du for eksempel bryter seglet / emballasjen f.eks på kremer og kosmetikk.

Hvis du ønsker å bruke denne retten, må du informere klart og utvetydig til oss før utløpet av angrefristen via e-post og varene må returneres til:

Lageradresse
Trollseeweg 8
24939 Flensburg
Tyskland

Som kunde betaler du selv for kostnadene forbundet med retur. Vi mottar ikke pakker sendt per postoppkrav.

Følger af fortrydelse
Etter bruk av angrerett i henhold til denne avtale vil vi refundere betalingen på varen uten ugrunnet opphold og i alle tilfeller innen 14 dager fra du varslet om bruk av angreretten.

Tilbakebetaling gjøres ved bruk av samme betalingsmåte som ble brukt ved bestilling, med mindre du eksplisitt har akseptert eller bedt om noe annet. Det påløper ikke noe gebyr i forbindelse med tilbakebetalingen.

Vi har rett til å holde tilbake refusjon før vi har mottatt varene tilbake eller vi har fått bevis på at varene blir returnert til oss.

Du kan returnere varene til oss med post eller frakt. Du må betale for fraktkostnadene selv og du er ansvarlig for varen under forsendelsen.

Varer må returneres til oss (se adresse nedenfor i punkt. 13) uten ugrunnet opphold og senest innen 14 dager fra den datoen du har varslet om bruk av angreretten. Fristen er oppfylt dersom du sender tilbake varene før utløpet av angrefristen, men ikke senere enn dersom deres kvalitet eller holdbarhet er endret.

Vi anbefaler at du lagrer dokumenter for retur av varene.

Du er ansvarlig for en eventuell forverring av verdien av varene, dersom forverringen skyldes håndtering av varene, som ikke var nødvendig for å bestemme kvaliteten og egenskapene til varene. Du må vanligvis sjekke varene på samme måte som mulig i en forretning, men du må ikke bruke dem. Hvis du har brukt varen på en måte som den ikke bør brukes i en forretning, og vi ikke kan selge den, eller vi ikke kan selge den til full pris igjen, du må regne at vi trekker verdiforringelsen i det beløp du skal ha tilbake vi vil trekke avskrivninger i mengden du må gå tilbake Hvis varen ikke lenger har en kommersiell verdi, refunderer vi ikke kjøpsbeløpet.o

12. Gjeldende lov

For alle tvister og juridiske avvik i henhold til disse handelsbetingelser eller senere individuelle avtaler, gjelder norsk lov. Verken International Sales Act (CISG) eller annen felles europeisk lovgivning skal gjelde. For forbrukeravtaler gjelder vilkårene i loven uavhengig av hvor forbrukeren er bosatt. Rett verneting er Oslo tingrett.

Skulle det bli stilnet kjøp av personer i henhold til disse vilkårene gjelder vår virksomhet sete som arena for rettstvister, inkludert våre vanlige handelsbetingelser, detaljhandel kontrakter, og bestemmelser om betaling og regning. Vi kan imidlertid velge å arkivere tilfeller på kundens sted.

 

13. Informasjon om klagemuligheter

Kommisjonens online klageportal kan også brukes til å sende inn en klage. Dette er spesielt relevant for forbrukere bosatt i et annet EU-land. Klagen skal fremsettes her: http://ec.europa.eu/odr  Ved å sende inn en klage, må du oppgi vår e-postadresse som er:shobrservice@shobr.com  

Men vi håper at du vil ta noen utfordringer direkte med oss. Det er raskere for deg, og vi er klare og vil gjerne hjelpe deg :)

14. Kundeservice

Vår kundeservice kan kontaktes på følgende måter: e-post:

E-mail: shobrservice@shobr.com
og pr telefon på hverdager mellom kl. 10-13: (tlf. 0045 70605660)

15. Alkohol til personer under 18 år

Det er forbudt at sælge øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5% alkohol til personer under 18 år. Ved godkendelse af handelsbetingelserne bekræftes det, at man er over 18 år, såfremt man køber alkohol.

16. Feil

Det tas forbehold om eventuelle feil i tekster og priser.

17. Endringer

Shobr forbeholder seg retten til å endre disse ovenstående vilkår og betingelser uten forutgående varsel.

18. Slik handler hos oss

Sådan handler du på hjemmesiden:

  1. Finn de produktene du vil ha og legg dem i handlekurven. Du kan alltid se innholdet i handlekurven din øverst på siden som vises med en handlekurv. Deretter går du til kassen ved å klikke på "Fullstendig bestilling".
  2. I handlekurven kan du endre antall og legge til eller fjerne produkter.
  3. Skriv inn dine personlige opplysninger nå. Hvis du har kjøpt fra oss før, må du bare logge deg inn på kontoen din og fylle ut kontaktinformasjonen din automatisk.
  4. Velg nå om du vil bruke et fraktselskap eller hvis du vil hente varene selv.
  5. Pass på at all informasjon er korrekt. Les og godta våre handelsvilkår og godkjenn bestillingen.
  6. Betal nå for varene med kredittkortet ditt.
  7. Du vil nå motta en ordrebekreftelse via post.
  8. Etter betaling vil du automatisk bli sendt til fraktselskapet. I følge loven må du som forbruker ordne frakten din. Vi anbefaler samarbeidspartneren vi har på frakt, men du velger hvem du vil bruke, eller hvis du vil hente varene dine. Hvis du ikke bestiller frakt umiddelbart etter kjøpet, kan du alltid returnere til fraktbestillinger gjennom bestillingsbekreftelsen fra Shobr.
  9. Vi begynner å pakke bestillingen din når du har bestilt en frakt eller har informert deg om at du vil hente varene dine.
  10. Dine varer kan hentes innen 5 dager etter bestilling / Du kan nå vente på at varen leveres med fraktfirma. Når du kjøper på Shobr, sparer du tid og penger.

Når du køber på Shobr, sparer du penge og du sparer tid.

19. Merking

Se listen nedenfor hvilke merkinger vi bruker på Shobr og hva de betyr:

 EU logo: Alle økologiske matvarer som er pakket i EU må ha grønn organisk etiketten, selv om de er produsert i Danmark. I Danmark er det de danske myndighetene som kontrollerer overholdelse av reglene.

Ø-etikett: Matvarer produsert i henhold til de danske organiske regler, og kontrollert av de danske myndighetene.

Glutenfri etikett: Glutenfrie produkter beregnet for personer med kausiosykdom eller glutenintoleranse.

Fairtrade merkevare:Varer produsert under bærekraftig handel kan få merkevaren. Det vil sikre bedre forhold for bønder, bønder og arbeidstakere. De internasjonale organisasjonen Fairtrade utsteder merket, som kontrolleres av FLO-CERT, en uavhengig kontrollvirksomhed.

Nøkkelhullet: Matvarebestyrelsens offisielle ernæringsmerke, noe som betyr at produktet lever opptil spesifikke krav til fett, sukker, salt og kostfiber. Det sunneste valget innen en produktgruppe får nøkkelhullmerket.

 SKATs logo: Vi anvender SKATs logo for at gøre dig opmærksom på, at varen kan være pålagt punktafgift. Du skal selv indberette dette til SKAT. Se nærmere under punkt 4. Det er dit eget ansvar, at undersøge om de varer du køber, er pålagt punktafgift, og vi påtager os i den forbindelse ikke noget ansvar for eventuel manglende mærkning.